21 februar 2013

zmije



oči se zasvetijo z močjo računalniškega zaslona, zasevajo:
doma sem na Balkanu, v mehkih jezikih brez jugonostalgije,
z jotacijo hjev v čje, kjer se s fonetičnimi zapisi učim pravilne izgovorjave francoskih imen
in naletim na brežuljak iz boce jane ter bioskop henrija činaskega

še dobro, da sem imela strica, s katerim sva ob večerih pila pivo in red bull
ter mi je posojal knjige v srbohrvaščini, stare paperbacke njegove mladosti
precej strgane, take prebrane že neštetokrat, včasih polite s kavo
predvsem pa z vonjem cigaret

pojma nisem imela, kaj je vazduh in kaj je bioskop
nismo hodili na morje, da bi na plaži jedli krafne
ker smo imeli avto, ki je vsakič zakuhal
pa tudi denarja ni bilo

še dobro, da sem imela besede
v katere sem se skrila in odkrivala svetove od doma
tuje, ampak tako domače, take, ki sem jih kasneje spoznala
vsa navdušena nad napisi v cirilici, ki drvijo mimo tebe,
ko se po edini cesti pelješ ob morju tja daleč

jug. žutni san s prestreljenimi hišami nacionalizma
zanič pice in dobra mineralna, hladna v stekleni steklenici
nemški turisti, ki jejo škampe na mizah z belimi prti
in midva, vedno brez denarja s kalkulatorjem v glavi
v najbolj zakotnih krajih

kamniti tlaki in granatna jabolka na vrtu
stripovski dučan na hvaru, naš mali čamac med velikimi gliserji
tak za napihnit, na vesla, za premagovanje strahu, ker nikoli ne veš
če te bo tista velika ladja, ki pelje mimo tebe, sploh opazila

v največji vročini, si naštimaj na opomnik in končno kupi slamnik
potem pa gas na more, do bližnjega otočka, polnega nudistov z jahtami, jadrnicami
kaj nama bo to?

najlepše je, če ni prevelikih valov in premočnega vetra
nekje na sredini, sredi ničesar, ko se uležeš in gledaš v nebo 

Ni komentarjev: