25 november 2015

za otroke gre

Ni tako enostavno, da bi zavijanje v barve katerekoli zastave karkoli pomagalo, pa naj si bo ta francoska ali mavrična. »Zastave so depresivne,« sem rekla zadnjič, pa se nihče ni pretirano strinjal, kot da bi bili državni in drugi veliki simboli nekaj pozitivnega, nekaj, česar še nismo prerasli od takrat, ko smo risali pis znakce in smajlije na puščice in mize, jih vrezovali v les in na neki deklarativni ravni verjeli v to, da se imamo lahko vsi radi, čeprav smo se – tipično najstniško – v resnici počutili zelo sami, zelo nerazumljeni, zelo drugačni od drugih. Itak. 

Vsi ti roki in meje so zelo napačno zastavljeni, napačno postavljeni, kot vejice v marsikaterem besedilu, ne znam jih organizirati tako, da bi se vse poklopilo, niti ne verjamem, da se lahko: marsikaj bom zgrešila, ne bi bila dobra v smučanju med količki pri veleslalomu, nisem za tapkanje ali lovljenje žog, bolj za izmikanje, čeprav to ni lastnost, s katero bi se lahko kdorkoli hvalil. Trefnem le včasih, nekoč sem kot za stavo zadela na vsaki nagradni igri ali tomboli, ki sem se jo udeležila, potem pa me je te vrste sreča nekako zapustila in ne dobivam več majic z logotipi firm in salvetov od droge kolinske.

Imam odličen izgovor, a me vseeno matra, prvič v življenju se mi ne zdi samo ne prav to, da nisem bolj javna, bolj glasna, ampak me tudi moti in mi para živce, ker je tak čas, da se celo v moje zapise prikradejo velike začetnice in ločila, opozarjajo nase, česar sicer ne znam, hkrati pa vsi tisti plani o mirnem sanjarjenju in branju stripov v postelji vsaj en mesec niso bili ravno realni, priznam – sedaj sem na začetku čakanja na božič, murphy mi je zagodel, da se enkrat za spremembo veselim prav v delu leta, ki je v reklamah videti najbolj srečno.

Taka razlika med depresivno realnostjo z orbanovimi žiletkastimi ograjami, ki so uvožene k nam iz ameriških sanj z globalizacijo, končno sivi november, čeprav z nekimi željami, ne še čisto otopeli, še z veliko tistimi, ki jih najdeš nepričakovano in menijo, da je treba mehanizme fašizmov razkriti, da se je treba znebiti strahu in ne verjeti vanj ne glede na vse, to je tisto, kar se bo upam še malo bolj prižgalo v prazničnem času, čeprav tega ne verjamem najbolj: v resnici bodo tleli in žgali taki in drugačni nacionalizmi, ki so seveda utemeljeni na krščanskih tradicionalnih vrednotah, naravnih in naših – pa so res tako zelo naše?

Vedite: božično jelko smo uvozili iz malomeščanstva, ki seveda nikoli ni bilo slovensko, če se že ponašamo s to besedo, ki v resnici ničesar ne pomeni, še žlikrofov s kranjskimi klobasami in blejskim jezerom ne, ker je večinsko kmečko prebivalstvo pač jedlo žgance ali zelje, kuharske bukvice in Vodnik ter vsa ta kultura najbrž ni bila namenjena bajtarjem, ki so nas zaplodili v temni kamri ob krušni peči brez besed in vzdihovanja, čeprav je ženske marsikdaj bolelo, a so morale biti tiho: tu nekje je tisto, kar je naše, slovensko, če hočete, krščansko, mučno, zatohlo, ni treba reči slovenceljsko, ni treba na to kazati s prstom, ni treba manjvrednostnega kompleksa: mogoče lahko samo ugotovimo, da je res zelo nepomembno in gremo končno naprej

Ni komentarjev: