20 januar 2008

Z vonjem po jasminu

Takolele nekega jutra, ko se zopet zbudim s polno glavo končnic imensko-zaimenske sklanjatve in v mislih premlevam, če v nominativu plurala ženskega spola pride nosnik ali jeri, se počasi pretegnem, pogled uide na uro in preseneti me, da še niti devet ni, jaz pa že pokonci, zavrem vodo za čaj in čakam, da se malček ohladi, nakar nanjo preprosto pozabim.

Bojda naj to ne bi bilo usodno, veliko bolj neprijetno bi bilo, če bi se mi v glavi zmeštrale vse one končnice, takolele za zunanjega opazovalca, ampak lirski subjekt, se pravi jaz, je brez tiste skodelice čaja čisto izgubljen, pa še jutro.

Eno tako jutro, ko še niti rolet nisem privzdignila in se zame dan še ni začel, ker tisti začetek s prsti odrivam na stran, čimdalj, ker sem si rekla, da se bom vrgla vanj zares s polno paro, ampak to je bilo še včeraj, danes pa je že nov dan.

Vedno me tako preseneti nedolžno spečo in me pošpika z žarki svetlobe direktno pod veke, da sem jih prisiljena odpreti in zamežikati v tiste špranje rolet, skozi katere pronica vedno več dneva, skozi katere smo vedno bližje pomladi, da bi se najraje postavila na glavo, če bi se z mano obrnil še svet: pa ne vem, če bi se hotel.

Zato prav počasi in bosih nog pristopicljam do kuhinje s prazno šalčko, ki jo je treba napolnit z ravno prav toplo vodo, da se čajni listki razprostrejo, da se odprejo, razprejo, da zadiši po jasminu kot v življenju, ko ti nekdo odpre okno dneva in vrata in čevlje sezuje, da greš po potkah poteh, ti nalije v tvojo prazno šalčko čaja ali pa svojo nafilano dila naprej in na gramofon nastavi najljubšo plato, da se vse skupaj razpoči iz onega niča teme, se ti veke na široko odprejo in zadihaš, zadihaš in zavohaš tisti vonj po jasminu ...

(Grm je prav blizu in s svojimi belimi, široko razprtimi cvetki vabi čebele, da greš neštetokrat mimo in sanjaš o njem in te ima, da bi skočil na glavo v ono skodelico čaja, ki tako omamno vabi, ampak začetek je tu in treba bo na pot ... se ve, da z vonjem po jasminu ...)

8 komentarjev:

Nina pravi ...

Dragi lirski subjekt, bom drzala pesti, ker so tele koncnice (pa ne panjske) tista rec, zaradi katere je moja puska skoraj pristala v koruzi (sem ocitno zgresila, ko sem jo metala tja). No, bom drzala pesti, da ti puske ne bo treba niti v roke vzeti, ker take publicitete pa res ne rabis :) Pa se za to bom drzala pesti, da ne bos staknila kje kaksne "kolegice", ki ti bo cel izpit tecnarila, da ji povej tepate koncnice. Pa se to bom namignila: umr(jat)ti je zelo popularen glagol, ker je neka cudna posebnost :)

Anonimni pravi ...

Shoot me Wheedra!

widra wanda pravi ...

umr(jat)ti, možgani mrzlično preiskujejo bazo, presentove vrste, I, amm, postavljamo v aorist, v imperfekt, imperativ ...

skratka, poročam jutri, kje je pristala puška oz. kdo je umrl, in da sklenem krog, še dodam:
Shoot me W***!, pa čeravno ta Vanda nima z ono prav nobene zveze, ampak včasih se vse tako lepo poklapa

vsekakor pa na koncu Justin doda: Cry me a river!, četudi se zame vse srečno izteče

in, nina, ne skrbi, če ne razumeš;)

Vale pravi ...

Ob branju tega posta sem pozabila na lističe, ki plavajo v ravno prav topli vodi ofcaste šolje na moji levi ...

widra wanda pravi ...

šolja, iii, kako simpatična beseda;)

moja ni ravno ofcasta, je pa prav luštno pujsasta. jo morda objavim kedaj ob priliki.

in še pregovor tedna: Vanda Wandi nič hudega ne stori - smo šli zmagat brez puške in niti umr(jat)i ni bilo treba, ker so ga takrat šele bičali in križali, kheh.

Skratka zmaga z novimi žulji zalitimi z v vinu plavajočo škarpeno.

si zaslužim še več vonja po jasminu ...

Nina pravi ...

Ojoj. Meni se je zdelo, da vse razumem ... :(

Vale pravi ...

Torej imaš praščonarsko šoljo :-) ... tudi zraven mojih ofc se jih najde nekaj.

widra wanda pravi ...

nina, če pa razumeš, potem pa sploh v redu;)

praščonarska, hih